Thursday 31 May 2012

STRONG IS THE ONLY CHOICE


Bismillah Alhamdulillah

"You never know how strong you are,
until being strong is the only
choice you have"

Allah itu maha pemurah, penyayang sifatNya, pemilik agung seluruh alam. Menah dan ujian mencurah laju, melimpah arus kearah hambanya..

Dari Anas r.a, Rasulullah s.a.w bersabda : "apabila seorang mukmin itu diuji dengan sesuatu bencana pada dirinya, Allah taala berfirman kepada malaikat penulis amalnya : tulislah juga untuknya amal-amal soleh yang biasa ia lakukan; kemudian jika Allah hilangkan bencana yang menimpa dirinya, Allah jadikan kehidupannya baru  bersih suci dari dosa dan jika Allah ambil nyawanya, diberikan keampunan dan rahmat keatasnya" [ Ibn Abu Shaibah, Imam Ahmad, Baihaqi ]


tiada yang lebih teguh melainkan Dia, 
tiada yang lebih berkuasa melainkan Dia, 
tiada tempat berteduh melainkan Dia, 
tiada tempat merayu melainkan Dia, 
tiada tempat meminta melainkan Dia

Untuk tahu kita hambanya yang kuat, beriman kepada Allah.. nantikan hadiah dari Allah itu. kita tidak akan tahu sekuat mana kita melainkan dengan menjadi kuat saja jalan yang ada.. 

Diri ini tidak mampu mendalami empati itu, walau sahabat terdekat mengalaminya... kuatnya dia ya Allah... teguhkan imannya padamu. Diri ini bila lagi???

Ya Allah kau teguhkan juga diriku andai giliran ku pula menyusul... peringatan dan teguran untuk diri ini juga sebenarnya... diri ini hanya mampu mendoakan dan menolong mana termampu.


Nukilan : Naturemujahid

No comments:

Post a Comment

Coretan Antum ^ ^