Friday, 3 July 2015

AnnyeongHaseyo Ramadhan

Bismillah Alhamdulillah

Assalammualaikum semua.. 

Apa khabar gerangan pembaca sekalian?? 

Ana harap semuanya sihat saja terutama di bulan mulia yang hadirnya cuma sekali setahun ini.. Ana kira sudah dekat Setahun lamanya blog ini tidak dikemaskini dengan entri-entri yang menarik. 

Ramadhan tiba lagi.. setiap kali kunjungnya pasti diseri dengan gelagat ragam insan yang pelbagai, Bazar Ramadhan, persiapan kuih raya, bebuka puas, terawih menjadi topik hangat sepanjang pesta Ibadah ini..

Sudah genap setahun semenjak meninggalkan bumi jelapang padi yang pernah diri ini bermastautin 4 tahun lamanya.. Annyeonghaseyo Ramadhan..

kehadiranmu tahun ini mengingatkan diriku pada Ramadhan pertama ku rasai di rantau orang. Pertama kali terasa manisnya berpuasa bersama mereka yang asing.. orang yang asing akhirnya menjadi peneman di sepanjang 4 tahun pengembaran di Varsiti tarbiyah..


.............


Kini 16th Ramadhan menjengah.. hampir separuh suda puasa dilalui.. pemergiannya bakal terasa lagi.. Apapun, selagi nafas ini Allah beri.. manfaatkanlah sebaiknya..

Bagi diri ini pula.. Puasa tahun ini terasa serba kelainan daripada puasa sebelumnya.. mungkin kerana diriku berada dalam dunia yang pelbagai ton kelabunya..


..............

Masih belum puas meneroka dunia yang baru ini... apapun.. selamat berpuasa semuanya..


No comments:

Post a Comment

Coretan Antum ^ ^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...