Wednesday 11 December 2019

BEDAH BUKU : THE SONG OF ACHILLES

Bismillah Alhamdulillah


Apa khabar pembaca blog mujahid alam harapnya kalian semua sihat saja. Hari ini saya ingin berkongsi satu novel yang pernah saya baca beberapa tahun yang lepas. Saya rekomenkan buku ini sebab ianya begitu menarik untuk di baca dan begitu menarik untuk difahami. Sekadar amaran awal, jika kalian bukan jenis berfikiran terbuka, jangan di baca buku ini.

Secara ringkasnya buku novel ini bertemakan percintaan dan persahabatan antara Patroclus dan Achilles yang berlatar belakangkan zaman Greek purba. Jika kalian peminat genre romantis dan aksi, novel ini untuk kalian.

Perasaan sayang dan cinta adalah fitrah insan meski di mana bahagian zaman pun mereka berada. Cinta dan sayang mewarnai kehidupan baik yang muda mahupun tua, kaya ataupun miskin. Pujangga cinta ada mengatakan "Cinta itu adalah ketika kebahagiaan orang lain lebih penting daripada kebahagiaanmu" dan novel ini mengkorporasikan prinsip itu di dalamnya. Pendekatan bahasa yang digunakan juga sangat bagus dan boleh membantu mengembangkan "English vocabulary" kalian. 

"Cinta dan keajaiban 
memiliki persamaan besar,
keduanya memperkaya jiwa dan
mencerahkan hati" 


Nukilan : Naturemujahid

No comments:

Post a Comment

Coretan Antum ^ ^