Saturday 16 March 2013

MEMORI KODIANG

Bismillah Alhamdulillah

Bismillahirahmanirahim, 
Allah berfirman dalam surah Az-Zukhruf ayat 67

"Teman-teman karib pada hari itu saling bermusuhan 
satu sama lain mereka yang bertaqwa


[Meninggalkan surau usang itu seusai subuh, menggamit segenap rasa yang meresap jauh ke lubuk hatiku. Sayup dan sejuk kabus kelihatan menyelimuti bukit batu kapur, sesegar jernihnya embun.]

..............

Terukir sebuah lagi lembaran manis bersama sahabat-sahabat, sekukuh sebuah batuan granit, dan semesra hilai tawa.

Imam As-Syafie berkata 

"Aku menyintai sahabatku dengan segenap jiwaku,
sahabat yang baik adalah yang seiring denganku,
dan menjaga nama baikku ketika aku hidup dan ketika aku manti.
Ku hulur tangan kepada sahabatku untuk berkenalan
kerana aku akan merasa senang. Semakin ramai sahabat,
aku makin percaya pada diri, 
aku selalu berharap mendapatkan sahabat sejati
yang tidak luntur ketika suka baik duka. 
jika aku dapat, aku ingin setia padanya"

Riadah petang kita detik itu, merupakan satu daripada banyaknya detik manis ukhwah. Dari jauh ana melihat gelagat dan tingkah laku antum semua...menghiburkan hati ini, ukiran senyuman dan tawa menghiasi wajahku








a sahabat :

"Can change a frown into a smile when you feel down
will understands your little trial and lend a hand
will always remind you about Allah.. because they care
a worth more than gold 
give all the Love a heart can hold
both our meets and ends only for Allah"

~Naturemujahid


 ........Terpahat memori itu sebagai antara yang terindah ......

No comments:

Post a Comment

Coretan Antum ^ ^