Tuesday, 29 January 2013

"Aku senang melihatmu dekat dengan Allah"

Bismillah Alhamdulilah


Rasulullah s.a.w sangat mengambil berat eksistensi insan-insan penting dalam hidup Baginda. Cara Baginda melaksanakannya dapat diperhalusi melalui banyak hadis.

Terdapat seorang sahabat bernama "Ata" seperti yang diriwayatkan oleh Ibn Mardawih. "Ata" bercerita :"Saya, Ibn Umar dan Ubaid bin Amir pergi ke rumah Aisyah r.a. Saya berkata kepada Aisyah : "Ceritakan kepada kami perkara paling mempersona daripada semua yang pernah kau saksikan pada diri nabi"

Aisyah r.a menarik nafas panjang, kemudian berkata dengan nada hiba menahan tangis "Semua perilakunya menakjubkan bagiku"

Aisyah r.a memberitahu lagi "Suatu malam, ketika baginda tidur bersama-samaku dan kulitnya bersentuhan dengan kulitku, baginda berkata "Wahai Aisyah, izinkan aku beribadah kepada tuhanku""

Aku berkata : "Sesungguhnya, aku senang berada dekat denganmu. Tetapi aku lebih senang melihatmu beribadah kepada tuhanmu"....

Peribadi seorang wanita dan Isteri yang solehah... kepada seorang insan yang mulia dan merupakan penghulu segala alam ini. 

Mari bermuhasabah sejenak... 

"Aku senang melihatmu dekat dengan Allah"

No comments:

Post a Comment

Coretan Antum ^ ^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...