Sunday 28 June 2020

BEDAH BUKU : TUHAN LEBIH SAINTIFIK

Bismillah Alhamdulillah


Entri sebelum ini berkisar tentang cinta high class karangan ustazah Fatimah Syarha, manakala untuk entri ini dikarang oleh suami beliau Dr. Farhan Hadi yang bertajuk "Tuhan lebih Saintifik". 

Apa yang menarik mengenai novel ini ialah, ianya menyentuh tentang "atheist" dan juga perihal golongan yang terlalu jumud dalam beragama. Dalam novel ini berkongsi dalil dan hujah serta penjelasan yang kukuh mengenai isu-isu yang di sentuh. 

Pandangan saya novel ini sesuai di jadikan salah satu rujukan dalam mempelajari apa itu "atheist". Seperti tajuk novel ini sendiri, sains akhirnya membawa kepada tuhan dan tuhan adalah penjelasan kepada segala-galanya. Novel ini mengandungi 360 halaman dan standard bagi tebal novel yang santai untuk bacaan.

Tema novel ini adalah tentang bagaimana sains yang menjadi hujah golongan yang tidak percayakan tuhan menjadi hujah kembali kepada mereka tentang kewujudan Allah dan kekuasaannya. 

Persoalan-persoalan terjawab dengan tertib berlandaskan Al-quran dan hadis serta sains yang membantu golongan ini dalam mengenai tuhan rabbul izzati. 

Nukilan : Naturemujahid 

No comments:

Post a Comment

Coretan Antum ^ ^